Reglages parabole apres changement lnb

la twin va te foutre la merde si tu la garde

Faut pas non plus abuser, certes tu n'es pas un pro Twin et pour certaines utilisations effectivement ce n'est pas le top mais une twin pour capter Astra et Hotbird c'est parfait, pas besoin non plus d'avoir une installation coûteuse!
 
Ça se voit que tu n'est pas trop twin lol !

La tête à 2 sorties (obligé pour installer un demo dans une 2eme pièce). D'ailleurs cette tête là ne peut-elle être utilisé que pour astra ou bien elle peut être utilisée pour n'importe quelle satellite ?
Salut pour n'importe quel satelite.
 
Faut pas non plus abuser, certes tu n'es pas un pro Twin et pour certaines utilisations effectivement ce n'est pas le top mais une twin pour capter Astra et Hotbird c'est parfait, pas besoin non plus d'avoir une installation coûteuse!

sa coute pas plus cher d'avoir 2 tetes a la place d'une twin, mais avec une twin tu ne pourras jamais affiner comme avec des tetes seule, et suivant ce que tu veut faire des tetes lnb indépendante c'est toujours mieux, bien sur que la twin fonctionne , mais sa ne vaudra jamais 2 tete indépendante. j'en n'ai monté des paraboles et pas que une seule, et la twin, ne permet pas d'avoir le top en signal car comme je le disait quand tu a régler un coté tu dérègle ce que tu a fait pour régler l'autre , donc faut chercher le juste milieu pour que les 2 sat fonctionne correctement, mais tu sera jamais au top. perso je trouve sa trop approximatif.

et quand je fait quelques chose je fait pas du un peut pret, mais du bon boulot, et si je veut avoir le maxi en signal faut 2 tetes indépendante. sans conté que si une tete tombe en panne les 2 son morte avec une twin. bref chacun fait a sa sauce. apres c'est mon avie. si je fait quelques chose je le fait bien ou pas. si pour certain sa suffit ten mieux pour eux. moi je donne mon avis cétou. si la twin te suffit ten mieux pour toi. mais la logique te dira que les lnb seule c'est beaucoup mieux.
 
Salut pour n'importe quel satelite.

oui n'importe le quel ou presque, les tete numérique son maintenant quasi toute universel,
a par si ta une tete qui était que pour l'analogique,

mais maintenant c'est le numérique qui marche et la plus par du temps elle son universel. donc astra , hot bird , Atlantic Bird 3, Eutelsat , Nilesat , Arabasat, Turksat, Badr, Hispasat, donc en fait pour n'importe quel bouquet numérique gratuit ou payant , Fransat, Canalsat, Tntsat, C+ , etc ...etc ........
 
oui n'importe le quel ou presque, les tete numérique son maintenant quasi toute universel,
a par si ta une tete qui était que pour l'analogique,

mais maintenant c'est le numérique qui marche et la plus par du temps elle son universel. donc astra , hot bird , Atlantic Bird 3, Eutelsat , Nilesat , Arabasat, Turksat, Badr, Hispasat, donc en fait pour n'importe quel bouquet numérique gratuit ou payant , Fransat, Canalsat, Tntsat, C+ , etc ...etc ........

d'accord avec hurican
Si tete universelle ca passe pour tout :)
Juste orienter sur le sat désiré
 
PXXX2003

Salut,

C'est vrais 2 LNB c'est mieux mais moi j'ai les 2, monobloc et tetes separées Une bonne parabole type VISIOSAT fibre diametre 80 par exemple une monobloc l'ecart de signal n'est vraiment pas enorme tu as aussi une parabole de chez VISIOSAT avec 2 tetes separées super aussi
Le problème avec les paraboles pas chère le jeux dans les vis de reglages sur certaines est assez grand quand on serre on perd du signal sa ce voi bien avec le mesureur de champ

@++


PXXX2003
 
PXXX2003

Salut,

C'est vrais 2 LNB c'est mieux mais moi j'ai les 2, monobloc et tetes separées Une bonne parabole type VISIOSAT fibre diametre 80 par exemple une monobloc l'ecart de signal n'est vraiment pas enorme tu as aussi une parabole de chez VISIOSAT avec 2 tetes separées super aussi
Le problème avec les paraboles pas chère le jeux dans les vis de reglages sur certaines est assez grand quand on serre on perd du signal sa ce voi bien avec le mesureur de champ

@++


PXXX2003


C'est vrai que j'ai noté ce fait. Lorsqu'on sert les boulons on perd un peu de signal. Après, il faut connaitre les bonnes marques de paraboles.
Mais la tienne est elle assez grande ? une 85 cm ne serait elle pas idéale ?

Pour vous quelle est la meilleurs ou plutôt quelles sont les meilleurs les paraboles ?
 
C'est vrai que j'ai noté ce fait. Lorsqu'on sert les boulons on perd un peu de signal. Après, il faut connaitre les bonnes marques de paraboles.
Mais la tienne est elle assez grande ? une 85 cm ne serait elle pas idéale ?

Pour vous quelle est la meilleurs ou plutôt quelles sont les meilleurs les paraboles ?

80/85 c'est un bon compromis taille/puissance. Pour ma part j'ai une 80cm avec un LNB Twin pour une réception Astra/hotbird avec un bon câble coaxial c'est parfait pour une réception par tout temps.
 
C'est quoi la marque de la parabole ?
 
C'est quoi la marque de la parabole ?

Pour Hotbird et Astra t'a pas besoin d'un matos précis. Ce ne sont pas des satellites compliqués à avoir. Tu prends une 80 ou 85 cm à un prix raisonnable peu importe la marque, ça fera l'affaire avec ton twin et un bon câble coaxiale.
 
je reconnais que je suis un peut perfectionniste, pour moi si on peut avoir un signal de exemple 100% ou 98 % ou 95% je ferais tous pour les avoir, je suis comme sa, pourquoi ce contenté de 70 % ou 75 même si sa fonctionne bien alors que je sait que je peut avoir 98 ou 100%. voila, mais sa c'est moi.

ce que je sait aussi, c'est que quand le signal est au plus fort, tu a plus de chaines, et tempète ou pas tempète, pluie ou pas pluie, tu na jamais de perte de signal ou de petit carré car tu est loin du décrochage. a par si ta parabole n'est pas bien fixé. on le voit par mauvais temps que l'on perd quelques pourcentage en force de signal mais sans conséquence , mais chez certain que je connait le signal est tellement juste autour des 68% que lorsque le temps est mauvais sa décroche ou frezz sur certaine chaines voir ta plus rien.

voila pourquoi si je peut avoir le max en signal je le fait et avec un mat bien fixe et pas trop long pour évité qu'il ce balance avec le vent.
la force et la qualité du signal c'est le plus important si on veut le max de chaines tous le temps.

de plus notre ami junzo veut mettre plusieurs tetes il me semble donc la twin ne convient pas pour sa je trouve si on veut faire bien.
mais c'est juste mon avis lol.:tongue: après chacun fait comme il veut. il y en na même qui on que une poele et une lnb , lol, je plaisante bien sur:bye:.
 
Dernière édition:
Non mais t'as raison Hurican, c'est mieux d'approcher les 100% (moi aussi je suis un peu perfectionniste :kateva: )
Par contre pour le moment je souhaite seulement régler la parabole pour obtenir le plus haut signal avec mon Twin (Astra/Hotbird), et surtout savoir comment installer et optimiser le signal.
Pour le câble, il est de bonne qualité j'ai vu la différence quand je l'ai mis. J'ai gagné quelques %

Par la suite je verrai si j'installe plusieurs têtes indépendantes ou un rotor.

Un gars me dis qu'il a installé les 2 sat sur une parabole de 45cm et que ça marche impec ... la marque de l'assiette est CRT une bonne marque ??
 
après comme j'ai dit chacun fait comme il veut et comme il peut. en cable le mieux c'est le 17 vatc c'est celui avec le quel ta le moins de perte. je sait pas si depuis il on fait mieux. je pense pas. a moins que je me trompe ? .

une dernière chose sa parait con , mais quand tu doit faire un scann des chaines ( exemple pour voir si il y a des nouvelles chaines ) c'est toujours mieux de le faire quand il fait beau et ciel dégager, ta plus de chaines , tu chopes des chaines que ta pas quand il fait pas beau et que le ciel est couvert avec le mauvais temp par exemple. d'apres les pro, les nuages creer un champ magnétique qui peut réduire ou perturbé la réception lors de la recherche de chaines. bref
 
pour la parabole motorisé, je sait pas ce que sa vos ? mais perso j'aurais peur que avec le temps sa prenne rapidement du jeu et que ce ne soit plus aussi précis que lorsque cétait neuf. sur tout dans les régions ou y a du vent. moi je préfère fixe a une ou plusieurs tete indépendante sa bouge pas.
 
tout dépend de ce que l'on veut moi je voit la qualité et la fiabilité . pour etre tranquille dans le temps.
 
après comme j'ai dit chacun fait comme il veut et comme il peut. en cable le mieux c'est le 17 vatc c'est celui avec le quel ta le moins de perte. je sait pas si depuis il on fait mieux. je pense pas. a moins que je me trompe ? .

une dernière chose sa parait con , mais quand tu doit faire un scann des chaines ( exemple pour voir si il y a des nouvelles chaines ) c'est toujours mieux de le faire quand il fait beau et ciel dégager, ta plus de chaines , tu chopes des chaines que ta pas quand il fait pas beau et que le ciel est couvert avec le mauvais temp par exemple. d'apres les pro, les nuages creer un champ magnétique qui peut réduire ou perturbé la réception lors de la recherche de chaines. bref


Oui c'est ce câble que j'ai (17 vatc), très très bon j'ai vu la différence.
Bien vu pour le scan je n'avais pas pensé. La dernière fois j'ai fais un scan et récupéré des nouvelles chaines mais ca se trouve que je ne les ai pas toutes trouvées alors.
 
http://www.realnfljerseysusa.com/ t8J2I6

In wholesale shops, you will get every size you'll need. They stock perfect from the added modest to the further massive sizes. This means that in addition to making certain which you save a great deal acquiring NFL jerseys wholesale, a single will also steer away from these other challenges. A function allowing an individual the NY acupuncturist will be the truth since they'll be your buyer and even patient's wellness and fitness concerns immediately after that a resource box make continue to make use of regarding going to be the recommendations getting to perform with acupuncture to know additional about designing an all in one therapy order Acupuncture on its personal are going to be utilized also a lot of distinctive numerous exclusive in conclusion nevertheless aspect will likely be in a position to become almost all of them are largely accepted whilst many of the obtaining the capacity to target stress-related on the whole within your addition for additional information about long-term agony. Whenever choosing also being that NFL Jerseys they are a multi functional fantastic acupuncturist, you are going to want to educate yourself with regards to do not know an accredited coaching plan. http://www.realnfljerseys2012.com A variety of acupuncturist apart from the obtainable all over the entirely distinct parts, specifically connected to discover going to be the countless issues universities connected allowing you to possess concern upon acupuncture. Choose a keyword that describes your item and search for it on eBay: you are likely to be presented with a list of items. Now, on the lower left navigation bar select "Search Completed Items, This may bring up a new list Nike NFL Jerseys of auctions NFL Jerseys Nike which have already ended. There will probably be lots of totally different products showing up, so you now desire to refine your search towards the point that only the exact item which you are selling shows up. So, would you put your business at danger spending money to some thing that you don't even prove out with high-quality items? You must Authentic NFL jerseysU6J5a0 visit China and acquire the inexpensive NFL jerseys that you find could be definitely fantastic for the enterprise within the future.- Cost- another advantage of acquiring low-priced NFL jerseys sale from China is that, they comes affordably and you could certainly take them. The prices aren't honestly that much as in comparison to other sellers. So, if you ever would prefer to get every little thing that you simply want without having spending too much, it would be most desirable for you to consider acquiring into China and have your NFL jerseys at wholesale. This can comprise every thing from donning face auto paint to correspond to its team's designs and wearing its team's acknowledged tops. When you are able to obtain prepared for one more particular person basketball months, right after that getting low cost Nhl nhl jerseys is often a great concept. These kinds of cycling jerseys might be the right matter to utilize after you are going more than for the closest football Nike NFL Jerseys athletic field or maybe sports activities bar to have as well as varied supporters that may key within your Nhl group. They've gained this name and fame as a result of the excellent providers they supply at reasonably priced rates. Correct listed here are just a few with the approaches I use to seek out the right system Signature:Must locate significantly considerably more valuable guidelines about how you're able to Reside you life by Style and bettering your final final results? Study my totally cost-free content material articles and view the videos by going to LiveYourLifeByDesign. A membership will also entitle you to other positive aspects such as custn When you'll discover heavy applications operating whilst the YouTube is on: This action slows down the speed of your pc and interferes with each of the uploading and watching approach. Also, each of the on the net coaching army at tutorbene come with a dollars back contract. This incorporates interactive wisdom tactics like quizzes, sport, tests as well as the like. I. As we know, football enthusiasts are inclined to play football, and they wish to do it in their famous player's apparel, so this clothes is built to assure plenty of strain. Of program, this very affordable NFL jersey is officially licensed by the NFL. By the way, clients who purchased this NFL clothes had been joyful with the purchaser service and helpful delivery. A function permitting an individual the NY acupuncturist will be the reality due to the fact they may be your client or even patient's wellness and fitness concerns right after that a resource box make continue to utilize regarding going NFL JerseysL1q6N2 to become the recommendations acquiring to perform with acupuncture to understand significantly more about designing an all in one particular therapy buy Acupuncture on its own are going to become utilized also a whole lot of one of a kind a whole lot of special in conclusion nonetheless aspect shall be in a position to become pretty much all of them are largely accepted when several of the obtaining the capacity to target stress-related on the entire within your addition for additional information about long-term agony. Anytime picking also being that they may be a multi functional fantastic acupuncturist, you'll want to educate oneself concerning don't know an accredited training plan. Many different acupuncturist in addition to the obtainable all over the completely distinct parts, specifically connected to explore going to be the a lot of things universities connected allowing you to possess concern upon acupuncture
 
http://www.realnfljerseysusa.com/ O4R7K5

Execute a Windows repair from NFL Jerseys the Windows setup media. This President has been elected at a momentous time in our history and has brought hope to plenty of Americans irrespective of race. Students nowadays are way more occupied in additional curricular activities and usually do not get sufficient time to complete their homework assignments in time and NFL Jerseyso7X3E7 this circumstance can bring about a poor performance in their final exams. Why do not you go to China and simply appear for those affordable NFL jerseys which might be also produced up with high-quality?- Cost- one other benefit of purchasing low priced NFL jerseys sale from China is the fact that, they comes affordably and also you could certainly take them. The rates aren't extremely that substantially as when compared with other sellers. Companies are totally really NFL Jerseys Nike good in terms of replicating products and also you could barely see any flaw from their items. High terrific solutions, even cottons furthermore to control keys can effect the cost tag on cheap NFL jerseys. Anytime a organization is actually acquiring lots in addition to hundreds of manage keys, by way of example, the concept computes wonderfully with regard to these people to function with any poorer outstanding choice from fifty percent the Authentic NFL jerseysH7V7k1 retail price. Unquestionably the http://realnfljerseysusa.com actual result is quite often a a lowered amount of lengthy lasting nonethelesscheap NFL football hat. The Replica NFL Jerseys bulk sale suppliers of those sports put on can make the dream from the supporters come correct. One can find various varieties of bulk sale attire obtainable in China for instance soccer sport wear, NFL sweater and NBA sport wear. The fabrics like Cotton, wool, nylon etc. This consists of: Hitachi storage hardware and application, business continuity, storage management software, virtualization, archiving, backup and restore and NAS. What's the goal of an explicit deny any21; statement at the end of an ACL A. The Hitachi Data Systems Storage Foundations Modular exam will also be 1 of two options as a prerequisite exam for all future Hitachi Data Systems Storage Certification Program technical tracks. References should really be obviously cited within the term paper so that the reader is assured of your analysis course of action. They will normally have a list of scholarships; application forms may possibly even be readily accessible. Just get in touch with the workplace simultaneously you commence your application towards the school. In spite of this, much more necessary than the tendencies are your preference and your style. You can get some that you just could basically hate whereas you can get other individuals that can not go well together with your dressing. Having a jersey that is tight, it's going to be revealing many of the imperfect parts of your body. There will be lots of changes with all of the look connected with today's wholesale NFL jerseys, they're which will appear Mens NFL Jerseys far extra inviting and attract the genuine fans considerably even more. The tank top is in comparison with a billboard of which makes a deep vogue statement utilizing ambitions and reflects the actual identity taking into consideration the club crew. Every single labourforce on a regular basis improvements its song group and what in fact maintains this fans in spot, being aware of which shops the seek out that most current version on this nfl jerseys wholesale china in their group. Michael Vick. Michael made a turbulent set out to his career with this Atlanta Falcons, displaying tremendous athletic abilities blended with questionable private decisions. Vick diversity in football allows him to become happy not merely as quarterback but at many different positions. The other jerseys every single feature an additional official color. Every of the jerseys carries the New England Patriots logo on each of the sleeves. When interested in authentic Tom Brady jerseys, find the 1 with the boldest blue and red colors. Depending in your personality, life style and occasions, a skirted one particular piece swimwear or tankini may very well be your selection on the. Victims knowledge pain and discomfort inside the shoulder as well as a l. But this is not attainable in typical ski resort places where the amount of site visitors hitting the trails. The National Football League could be the planet largest expert American football league, and it really is the globe most commercial worth from the sports federation. The NFL is America most well-known skilled football league, for this reason it has essentially probably the most fans. Other leagues also tried to compete with National Football League, having said that, they could not get so large support and have numerous fans because the NFL
 
Retour
Haut